C'è ancora domani (Meet the Jury: Daniel Boissevain)
Meet the Jury
Drama
Rome, 1946. Amerikaanse militairen patrouilleren door de straten, maar voor huisvrouwen als Delia gaat het leven van vóór de oorlog gewoon door. Met sloven voor haar gezin van man, dochter en twee zoons. En met regelmatige afranselingen door echtgenoot Ivano. Staat dochter Marcella eenzelfde lot te wachten? Of gloort er voor vrouwen zoals zij een sprankje hoop aan de horizon.
Hoewel gedraaid in het zwart-wit van het klassieke Italiaanse naoorlogse neorealisme, kijkt de film van regisseur en hoofdrolspeelster Paola Cortellesi net even anders tegen de grauwe werkelijkheid aan. Een pak ransel wordt onverwacht een dansje op een zoetige Italiaans wijsje. Dat is even schrikken, maar het werkt. En uiteindelijk is het de man die zijn brute machismo keihard terug in het gezicht krijgt gesmeten. In eigen land was de film vorig jaar topscorer aan de kassa, vóór Barbie. Keuzefilm van jurylid Daniël Boissevain.
Hoewel gedraaid in het zwart-wit van het klassieke Italiaanse naoorlogse neorealisme, kijkt de film van regisseur en hoofdrolspeelster Paola Cortellesi net even anders tegen de grauwe werkelijkheid aan. Een pak ransel wordt onverwacht een dansje op een zoetige Italiaans wijsje. Dat is even schrikken, maar het werkt. En uiteindelijk is het de man die zijn brute machismo keihard terug in het gezicht krijgt gesmeten. In eigen land was de film vorig jaar topscorer aan de kassa, vóór Barbie. Keuzefilm van jurylid Daniël Boissevain.